Na terenie Opola Lubelskiego zakończony został program „Owocna komunikacja”, realizowany przez STOWARZYSZENIE OWOCNE INWESTYCJE, w ramach dofinansowania w konkursie „Lubelskie Lokalnie Mikrodotacje FIO” na realizację programu edukacyjnego dla młodzieży szkół podstawowych. Program dotyczył DODATKOWYCH ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY Z MARKETINGU LOKALNYCH PRODUKTÓW i realizowany był w trzech szkołach podstawowych Gminy Opole. Inicjatywą objęte zostały SP nr 1 w Opolu Lubelskim, SP nr 2 w Opolu Lubelskim oraz SP w Kluczkowicach.
Była to kolejna edycja programu. Poprzednia zakończona została w grudniu 2017 roku.
Zajęcia prowadzone były w oparciu o praktyczne wykorzystanie wiedzy we współpracy z praktykami i specjalistami oraz przedsiębiorcami z Opola Lubelskiego.
Stowarzyszeniu Owocne Inwestycje podjęły się praktycznej pomocy w realizacji wyznaczonych zadań.
Celem programu było:.
W ramach programu odbyły się zajęcia kształtujące u uczniów postawy twórcze, przedsiębiorcze, aktywności edukacyjnej i zawodowej w formie ćwiczeń, warsztatów, indywidualnej pracy ucznia, pracy
z przedsiębiorcą.
Program zajęć w ramach programu pn. „Owocna komunikacja” był propozycją wzbogacającą wiedzę
i praktyczne umiejętności ucznia: w I etapie w teoretyczne przygotowanie z zakresu marketingu; II etap to praca z wybranym przedsiębiorcą w celu organizacji kampanii reklamowej lokalnego produktu, poznanie lokalnego przedsiębiorstwa, III etap to budowanie lokalnej kampanii promocyjnej wybranego produktu – praca w zespołach, zaś IV etap zakładał wyłonienie i nagrodzenie najlepszych projektów marketingowych.
Owocem współpracy z przedsiębiorcami były filmy reklamowe, przygotowane przez uczniów:
- SP nr 1 w Opolu Lubelskim dla eMStudio szkoły tańca
- SP nr 2 w Opolu Lubelskim dla Restauracji Cukrownia
- SP Kluczkowice dla gospodarstwa agroturystycznego Sadyba Rozalin
W nagrodę wszyscy uczniowie biorący udział w projekcie wzięli udział w wizycie studyjnej w firmie CERRAD w Starachowicach, gdzie mogli osobiście zobaczyć proces produkcyjny i marketingowy firmy, której marka znana jest nie tylko w Polsce, ale i na świecie.