Zakończyła się już realizacja gminnego projektu „Nowa marka – silny region – kompleksowabudowamarkiregionu Opola Lubelskiego”. W wyniku jego realizacji grupa przedsiębiorców z naszej i okolicznych gmin założy nowe stowarzyszenia.
Projekt, o którym pisaliśmy na łamach Opolanina wielokrotnie dobiegł końca. Zrealizowano dzięki niemu szereg działań mających na celu promocję potencjału gospodarczego Opolszczyzny. Powstały publikacje tj. folder turystyczny, katalog firm i ofert gospodarczych. Powstał film promocyjny, teledysk i strona internetowa skierowana do przedsiębiorców i opracowano nowy logotyp wraz z księgą znaku, a na rogatkach miasta stanęły nowe witacie. W wyremontowanym lokalu przy ul. Ogrodowej wkrótce zacznie działać Centrum Obsługi Inwestora – biuro utworzone do nawiązywania kontaktów, wspierania i promocji opolskich przedsiębiorców i zewnętrznych inwestorów
W trakcie realizacji projektu obyło się również szereg spotkań i szkoleń dla naszych przedsiębiorców. W ich wyniku zawiązała się grupa, która widzi realne korzyści z zarejestrowania nowej organizacji biznesowej mającej na celu wspólne działania promocyjne prowadzone pod wspólną marką „Opole Lubelskie – owocne inwestycje”.
Jednym z inicjatorów powołania stowarzyszenia jest p. Grzegorz Maryniowski, którego firma BIOGRIM, w pobliskim Wojciechowi koło Łazisk produkuje znane już w całej Polsce naturalne soki owocowe. Działa on już w podobnym stowarzyszeniu „POLKA” mającym zasięg całego województwa lubelskiego.
Tak o genezie powstania tej organizacji i jego celach mówi p. Grzegorz:
„Skorzystałem z zaproszeń Urzędu Marszałkowskiego kierowanych za pośrednictwem internetu do szerokiej rzeszy przedsiębiorców i brałem udział w kiermaszach, wystawach, targach organizowanych w kraju przez Departament Rolnictwa i Środowiska, za granicą przez Departament Gospodarki i Turystyki w ramach projektu „Marketing Gospodarczy Województwa Lubelskiego”. Tym sposobem biorąc udział w wyjazdowych misjach gospodarczych miałem możliwość zaprezentowania swoich produktów w kilku krajach Europy. Byłem też w Chinach. W tych wyjazdach najważniejsza była możliwość nawiązywania nowych kontaktów. I to niekoniecznie z tymi, którzy nas gościli. Kto wie, czy nie ważniejsze było to, że uczestnicy tych wyjazdów, ludzie prowadzący działalność w różnych branżach, z konieczności spędzali z sobą dłuższy czas. W ten sposób poznawaliśmy się coraz bliżej, wymienialiśmy uwagi. Rodziły się pomysły. I tak doszło do powstania Polki z Lubelszczyzny.
„Polka” to jest marka. Znak towarowy, który łączy na razie pięciu producentów branży spożywczej z województwa lubelskiego. Ale nie tylko o znak tu chodzi, ale organizowany w ramach tego projektu system współpracy. On ma pomóc w tym, czego nam najbardziej brakuje – marketingu, dystrybucji, promocji. To jest coś w rodzaju grupy biznesowej, która ma rozwiązywać nasze wspólne problemy”.
Życzymy opolskim przedsiębiorcom szybkiego zarejestrowania nowego stowarzyszenia i wielu korzyści biznesowych pod wspólnym znakiem „Opole Lubelskie – owocowe inwestycje.