Z inicjatywy Burmistrza Opola Lubelskiego w partnerstwie ze STOWARZYSZENIEM OWOCNE INWESTYCJE realizowany jest PROGRAM EDUKACYJNY „Owocna Komunikacja” dla młodzieży z marketingu produktów lokalnych. Inicjatywą objęte zostały ZS nr 1 w Opolu lubelskim, ZS nr 2 w Opolu Lubelskim oraz ZS w Kluczkowicach.
Zajęcia prowadzone w oparciu o praktyczne wykorzystanie wiedzy we współpracy z praktykami i specjalistami oraz przedsiębiorcami z Opola Lubelskiego.
Patronat nad programem objęła firma Geomax, zaś firmy: OSM Opole Lubelskie oraz Spółdzielnia Zaopatrzenia i Zbytu SCH w Opolu Lubelskim i Gospodarstwo hodowlane Pstrąg Pustelnia działające w Stowarzyszeniu Owocne Inwestycje podjęły się praktycznej pomocy w realizacji wyznaczonych zadań.
Celem programu jest:.
• Kształtowanie u uczniów aktywnych postaw i pobudzanie aspiracji społecznych.
• Wzrost poczucia lokalnej tożsamości konsumenckiej.
• Wzrost wiedzy na temat lokalnych firm i lokalnie działającej przedsiębiorczości.
• Rozwój praktycznych umiejętności z zakresu promocji i marketingu gospodarczego.
• Rozwój postawy przedsiębiorczej młodzieży z terenu gminy Opole Lubelskie.
W ramach programu zaplanowane zostały zajęcia kształtujące u uczniów postawy twórcze, przedsiębiorcze, aktywności edukacyjnej i zawodowej w formie ćwiczeń, warsztatów, indywidualnej pracy ucznia, pracy z przedsiębiorcą.
Program zajęć „Owocna komunikacja” jest propozycją wzbogacającą wiedzę i praktyczne umiejętności ucznia: I etap zakłada teoretyczne przygotowanie z zakresu marketingu; II etap to praca z wybranym przedsiębiorcą w celu organizacji kampanii reklamowej lokalnego produktu, poznanie lokalnego przedsiębiorstwa, III etap to budowanie lokalnej kampanii promocyjnej wybranego produktu – praca w zespołach, zaś IV etap zakłada wyłonienie i nagrodzenie najlepszych projektów marketingowych.
Obecnie trwa I etap programu, czyli warsztaty w szkołach, które prowadzone są przez trenerów – specjalistów z dziedziny marketingu. Młodzież miała okazję spotkać się m.in. z Panią Renatą Sabą – plastykiem, projektantem, grafikiem, ale przede wszystkim wieloletnim praktykiem w prowadzeniu warsztatów kreatywnych. Kolejny etap zakłada prezentację doświadczeń działań marketingowo – promocyjnych lokalnie działającego przedsiębiorcy (spotkanie z młodzieżą, omówienie działalności i strategii marketingowej firmy, zaś III etap to rozpoczęcie współpracy z przedsiębiorcami lokalnymi, które zakończyć powinno się zaprojektowaniem kampanii reklamowej dla danego lokalnego przedsiębiorcy i Jego produktu. Program zakończyć się ma wyłonieniem najlepszej szkoły, który zaprojektuje najlepszą strategię promocji firmy oraz jej produktu. Rozstrzygnięcie konkursu na najlepszy projekt marketingowy zaplanowane jest w trakcie rozdania nagród na corocznej Gali dla przedsiębiorców Topór 2017 r.
Liczymy na to, iż program spełni zadania, takie, jak dostarczenie elementarnej wiedzy z dziedziny marketingu, rozwijanie ducha przedsiębiorczości, wzbudzanie wyobrażeń, pomysłowości na temat przyszłej aktywności zawodowej i gospodarczej, rozwijanie lokalnej tożsamości konsumenckiej, wzrost świadomości na temat lokalnych produktów i działających firm, ukształtowanie nawyków konsumenckich i świadomości konsumenckiej związanych z lokalnymi produktami.